Sista redovisningen för detta uppdrag.

Jaha. då var dagen slut.

Gick och hämtade posten. Hittade ett ailen.



Sen fick jag sköna brev på posten. Ett var från polisen, det andra var till Elon. Gissa vilket som är på bilden nedan.


Jag fick också en tidning, från Seko Väg och Ban. Kastade den direkt, men på väg till papperskassen hann jag se baksiderubriken. Den handlade om mej.


Kroken är inte heller van att gå upp tidigt. Han gjorde det Rantamäki ville göra hela dagen.


Sen gick jag hem till pappa. Det tog 52 minuter och 7427 steg. På vägen såg jag renar.


Exakt här var jag kissnödig, Jättekissnödig. Det är bara 100 meter kvar. Samma sak som när jag gick hem från skolan när jag var mindre. Inte liten, bara mindre. Många olyckor har nästan skett exakt här.


När jag hade kissat på pappas toalett så träffade jag min lillebror. Han lärde minstingen hur man tjatar på sin mamma för att man vill ha en ny cross tills hon exploderar. Det var intressant.


Under matchen höll jag på det laget som vann. Elon tyckte att jag fuskade och slängde huvudet in i en marmorskiva så han fick en bula och blev hysterisk. Vi vuxna agerade lugnt och pressade en påse sparris mot han bakhuvud. Jag och Elon vann tippningen, han höll nämligen på Spanien.

Nu gör vi så här:


Tack och godnatt. (Klappar mig själv på axeln för ett job well done. Ranta ska ha en liten eloge också för att hon fixade sidouppdraget med nästan bravur.)

Kommentarer
Postat av: Rantamäki

Du, vad är det i hinken bakom Mattis?

2008-06-26 @ 23:59:10
URL: http://klartduvagar.blogg.se/
Postat av: Kissapan

Inte så roligt som du vill att det ska vara.



Men jag är helt beredd på att hålla med om att det är ett logiskt ställe att ha en skitstor hink med spackel. Speciellt när vi har renoverat vårt jävla sovrum i 2,5 år och inte behöver just spackel längre. Men tummarna du vet. Men den känslan som uppfyller mej den dagen jag flyttar på burken kommer att vara enormt skön.

2008-06-27 @ 00:21:51
URL: http://klartduvagar.blogg.se/
Postat av: Rip Rhodes

Det daer aer kor. Inte renar.

2008-06-28 @ 09:05:00
Postat av: Kissapan

Jaha, och var fick exilsvensken luft ifrån. Det märks att du bott i Norge alldeles för länge. Det är renar, inte kor. Du borde nog komma hem lite oftare.

2008-06-28 @ 09:32:27
URL: http://klartduvagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0