Redovisning uppdrag no 2

Okej, here we go.

Saker jag inte minns:

  1. Gruppbild?
  2. Dans med guldklädd man.
  3. Hemgång. Tydligen skedde det runt klockan 03.30. "Hem. Nu" kunde jag säga iallafall, så himla illa kan det inte ha varit.
  4. Sänggående. Men jag förvarnade mina hyttisar med " Nu e Kissapan här". Kan inte tänka mig att dom hörde. Det gjorde dock preggot i hytten bredvid.
  5. Resten av samtalet med Rantamäki. Kommer bara ihåg att jag sa att jag hade gjort uppdraget, inte resten.
Kära kamrater och medresenärer, fyll gärna på mina luckor.

Uppdrag? Det gick bra. Förutom att jag hade med fyllon att göra. Kapten Eric och skeppare Daniel skulle hjälpa till, det gick så där. För det första visste inte Daniel att kameran måste stå på videomode om man ska filma, vilket ledde till att han sköt av en massa blixtar mot informationskärringen. För det andra glömde Kaptenen att han skulle hålla sig gömd och började mingla bland hans passagerare istället. Men jag skötte min del, och fick iallafall ett "vi har ingen cola här" från den finskapinnen bakom disken. Preggot kunde man lita på, för hon filmade, väntar bara på leverans.

Saker jag minns:

  1. En naken blivande far.
  2. En full Förstörn.
  3. Ett jävla ös på dansgolvet.
  4. Misslyckat försök att bli rik på spelautomater.
  5. Skeppare Daniel och Henkolito i sina fullgladaste kostymer.
  6. En jävla massa matroser, var än man tittade.
Kryssningen avslutades med Kaptenens finfina "I wanna dance with somebody"-karaoke, dagen efter dagen före.

Treo och Resorb var mina bästa vänner.

Lägger upp ett par bilder i väntan på leverans från preggot på hela bildbeviset på uppdraget.


Kapten Haddock. Skägget trillade dock av tillslut.




Kapten Eric visar var skåpet ska stå.




Innan vi klev ombord hade finnen gjort finfina parlörkort åt oss. Dom hade vi så klart med oss under hela natten. "Snälla kissa inte i bollhavet" fick vi använda flitigt. Faktum är att hela båten luktade kiss. Jag mådde alltså gott under hela resan.




Random matroser på fördrink.




Det här var det finaste på hela båten. En vintapp. Under 2 timmar hade vårt sällskap fri tillgång. Hann bara äta 4 korvar, tre köttbullar och en liten liten potatis för att tappen fanns. Ser ni hur det porlar?




Förstörn trollar. Det ni ser är ett HELT glas. Simsalabim....




... så var det bara foten kvar.




Jag och Kristina hittade en grannneger. Man fick säga nerger åt honom. Jag passade på att missbruka ordet. Sen lärde han mej en massa häftiga wiggah saker. Jag önskar att jag visade honom mina skills i rapbattle, men det gjorde jag inte. Tyvärr fotades de häftiga poserna med grannarnas kamera. Fick bara en svennebanan bild. Fast häftig är jag.




Sen vart det dans till Sveriges näst snyggaste band. Fattar inte varför dom kallade sig för det. Just då var dom snyggast.




Vår vän Daniel är en respektabel man. Han är egen företagare med fötterna på jorden. Han går oftast och lägger sig innan det blir för mycket. Han har alltid en städad och välorgaiserad lägenhet, klär sig propert och håller sig på sin kant om det är för stojigt.

Så här reagerar han när han hittar en Criget-för-tio-år-sedan på en ålandsfärja:
 



En bild som Daniel tog när han skulle filma uppdraget:



Den finska pinnen ser söt ut. Men jag skulle nog mer kalla henne sur. Kolla kaptenen som skulle hålla sig i bakgrunden. Dumb ass. Eller drunk ass.

Signing off. Väntar på Preggots film.

/Matros Kissapan.

Kommentarer
Postat av: mejlin

yes yes yes

jag skrattar så tårarna rinner.

vi gört igen!

2008-06-30 @ 22:13:27
Postat av: Kissapan

Skratta på du Fisring (I guess), men du sätter skrattet i halsen när du inser att vi gjort en resa in i människans fördärv.

2008-06-30 @ 22:19:20
URL: http://klartduvagar.blogg.se/
Postat av: saran

asså bilden på knus och crig är heeeeelt fantastisk!! jag tror nästan det är en dröm

2008-06-30 @ 22:28:50
Postat av: Julia

Ålrajt.



Eftersom jag flyttat ut i bushen har jag inte längre något bredband men har i alla fall börjat skicka filmbeviset nu. Det kommer väl ta en 400 år eller nåt.

Skickar´t till Kissapans hotmail.



//Matros Preggo



2008-06-30 @ 22:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0