Dag ett som tvåbarnsmorsa - Rantastyle

Dagen började som sagt med att barnen levererades av sin far men det har jag redan rapporterat om så här kommer resten av dagen:


Eftersom Kissapan hade "glömt bort" att jag skulle jobba i helgen fick barnen följa med mig till butiken. Väl framme stängde jag in dem på lagret med lite film och mycket lördagsgodis.


Ja, det är så trångt som det ser ut.
 

Sen vart det lunch. En nyttig sådan.


Efter lunchen skickade jag ut Ettan på byn så att han skulle få chansen att köpa droger eller ha oskyddat sex. Tvåan kollade på mer film och åt mer godis.


Plötsligt dök barnens far upp, den beryktade Matt Mustang. Jag misstänker att han var lite orolig.
Han kidnappade barnen genom att locka dem med besök i hoppborgen som står på torget just nu vilket gjorde att jag faktiskt kunde jobba lite effektivt också men sen så jagade jag bort honom.


När vi med gemensamma krafter hade lyckats stänga butiken så gick vi den tre meter långa promenaden till Broken där middagen intogs. Ettan åt en minimegaburger, Tvåan slevade i sig en halv portion pannkakor (och lekte med den andra halvan) och jag åt kycklingpasta, såklart. På broken träffade vi Jonte som precis hade kommit hem ifrån nånstans och som snart ska åka iväg nånstans. Jag lyssnade inte så noga men han skulle göra nånting också. Typ.
Tvåan höll i kameran.


Sen var vi framme vid det momentet som jag har bävat lite inför, att handla med två barn som sällskap.
Som tur var hade de burar på hjul som man kunde låna och stänga in barnen i.
 
 
 
Sen tog tyvärr batteriet i kamerna slut men det ligger på laddning just nu så imorgon blir det nya bilder. Barnen fick i alla fall en rejäl promenad hem från byn, jag bor ju ganska högt upp i en ganska lång backe. Väl hemma så kollades det på film, lektes, kollades på mer film och sen tvingade jag in dem i duschen. Nu sover de, kanske, eller nåt? De ligger i sina sängar åtminstone så att jag kan få lite vuxentid vid datorn. Imorgon lär dagen börja tidigt. Igen.

Jag förstår inte men sen vi startade den här bloggen har jag inte fått en enda sovmorgon! Jävla oflyt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0