Gästuppdrag à la Hillevi

Hillevi tog sig an gästuppdrag nummer två. Uppdrag PST Idag får du bara äta saker som börjar på P, S och T.

Här kommer hennes redovisning:



Med fasa ligger jag och väntar på att klockan ska ringa. Jag är redan inne på andra snoozen. You’re so gay hörs nu genom tystnaden. Äsch, lika bra att ta tjuren vid hornen direkt. För att riktigt komma i stämning iklär jag mig genast en Tee och ett par Shorts.
 

Hungern river och jag fixar mig en Pita med Senap och Pastrami.


Till detta ett Piller som sköljs ner med ett glas SevenUp.



Efter någon timme är det dags för mellanmål; ett stort glas SevenUp och två Salt Pastiller (notera att lite Sär Skrivning kommer med som extra krydda).



Fortfarande hungrig trots det gigantiska mellanmålet, ställer jag mig vid spisen för att börja steka Pannkakor.


Med sorg i både själ och hjärta tvingar jag bort blicken från Nutellaburken och letar istället fram Sylt och Socker. Det är inte helt fel heller, och det slinker lätt ner både en och två och fem. Varvat med, surprise surprise, SevenUp!




Under cirka 10 timmar framöver letar jag förgäves efter PST-saker att stoppa i magen, men hittar bara SevenUp, ett par Pistaschnötter, några överblivna Pastafjärilar och Pannkakor. De sistnämnda ska dock tyvärr räcka till fler än jag, vilket gör att jag istället bälgar i mig SevenUp. För att variera kosten tar jag ibland ett icke prickigt glas och toppar ibland med ett sugrör.


Framåt kvällningen kommer frustrationen fram och jag drar på mig springskorna (löparskor och jogggingskor låter alldeles för duktigt). Under min lilla tur får jag inte i mig en endaste droppe vatten, men väl blod (inte riktigt, men om det inte hade börjat på b så absolut), Svett och Tårar. Och en liter Saliv. En titt i kylskåpet vid hemkomsten resulterar i en smärre chock – min älskade SevenUp är slut! Finns inte mer! I ren desperation och brist på annat (Punsch känns inte riktigt rätt), håller jag för näsan och klunkar i mig ett glas Te på flaska. Under min skattjakt hittar jag även en skål med Salade Niçoise, men i sann PST-anda och under stora samvetskval plockar jag naturligtvis bort gurka, rödlök och oliver.



Väl framme i mitt rum parkerar jag mig i min säng, plockar fram min Twix och min Pringlesburk och festar loss rejält medan jag funderar över min dag som PST-ätare.



Självklart var det en kul grej, men den satte också sina spår i huvudet (som nu lyckligtvis har försvunnit). Om jag sa ”ägg” såg jag inte ett ägg i mitt huvud, jag såg svart på vitt ordet Ägg (begynnelsebokstaven alltid stor och lysande). Om jag sa ”tomat” såg jag ordet Tomat. Dessutom började jag nästan gråta när jag skulle peta bort gurkan. Och jag gillar ju inte ens gurka! Nä, P, S och T i all ära, men icke att förglömma har vi 26 bokstäver till. Klockan 00.00 gick jag upp och drack ett stort glas V.

Av och med Hillevi




____________________________________________________________________________

Hillevi mailade in denna redovisning för snart en vecka sen så jag ber verkligen om ursäkt för att den inte kommit upp på bloggen fören nu.

Starkt jobbat Hillevi! Förutom evig ära så har du nu även vunnit chansen att ge mig ett uppdrag och jag är peppad. Bring it on!

/Ranta

Kommentarer
Postat av: Per

Hahahahaha kul!!!! Jobbit att inte få dricka vatten.......

2008-09-14 @ 23:45:47
Postat av: Anonym

kom just att tänka på ett uppdrag jag fick i skolan av en lärar som tvingade hela klassen att ha ett it-fritt dygn. Då fick man inte kolla på teve, lyssna på radio, använda datorn, inte ens mobilen eller den fasta telefonen som fanns på den tiden fick man använda. Försök klara det!

2008-09-18 @ 23:39:49
Postat av: Hillevi

Hade tydligen lyckats förtränga att jag skulle fixa ett motuppdrag. :s uppdrag lät ju iofs lite intressant tills jag insåg att det antagligen skulle falla under kategorin inte rimligt (se reglerna). Därför kommer nu ett helt rimligt uppdrag:



Vi lever i en högerhänt värld. De högervänta kan fira sin hand 364 dagar om året. En dag lämnas och blir över åt oss vänsterhänta. Detta är inte tillräckligt. För att få maximal upprättelse ska du under en dag, från det att du vaknar på morgonen till det att du somnar på kvällen (eller tvärtom), byta huvudhand från höger till vänster. Allt, allt, allt du normalt gör med höger hand ska du göra med vänster: borsta tänderna, knäppa knapparna, hälla upp mjölken, räcka fram pengar, röra om i grytan, sätta på tv:n, öppna flaskan, dricka kaffe, you name it!



Varenda liten småsak räknas, men det finns några saker du måste göra:



1. Öppna en konservburk (ingen fusköppnare).

2. Skriva en lapp med valfritt innehåll, bestående av minst 20 ord.

3. För treenighetens skull försöker jag tänka ut en sak till men det går inte så bra. Någon?



Om du mot all förmodan skulle vara rättvänd erkänner jag min bortgjordan och smyger sakta bort till skamvrån.



/Hillevi







2008-09-23 @ 20:35:03
Postat av: Veronica

Endast vänster hand på tangentbordet kanske...? :)

2008-09-24 @ 18:30:45
Postat av: Anna

Är det bara jag som ju mer jag läser av inlägget blir argare och argare på stackars Hillevi för att hon aldrig dricker någon saft?!

I övrigt, bra gjort. Jag är mycket imponerad.

2008-09-26 @ 03:18:02
URL: http://julgrisen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0