Strafftumme

Jag insåg att jag inte skulle fixa att trippa på tå en hel dag så jag bet i det sura äpplet och tog strafftumme istället. Det gick faktiskt över förväntan bra. Jag är glad åt att det inte är vinter. Tänk att knyta kängor och knäppa täckbyxor utan att använda tummarna!







Saker som inte är helt lätt att göra när man har strafftumme:
Knäppa jeans
Knäppa upp jeans
Knäppa skjorta
Knäppa BH
Sätta upp håret
Klippa i saker
Knyta bikini
Fotografera
Äta med kniv och gaffel
Plocka upp hundbajs
Skriva för hand
SMSa
Plocka ögonbryn
Laga ett gökur
Mainkyr

Säkert en massa fler saker också men detta är vad jag kommer ihåg.


En jävligt härlig sak är att på hela dagen träffade jag bara två personer som frågade vad jag hade gjort. Alla andra la huvudet på sned och sa "Åh nej, har du fått strafftumme!?" Vi kan nog lugnt säga att vi har eteblerat det uttrycket nu, åtminstone i Åre.


/Rantamäki

Kommentarer
Postat av: Lea

Hmm,vart är det dom har fixat en så där sjysst strand i Åre?? Jag vet ju vilka hus det är i bakgrunden så jag kan liksom säga uppskattningsvis vart den är men jag kan inte komma på riktigt platsen?

2008-07-31 @ 10:46:08
URL: http://vamperilla.bloggagratis.se
Postat av: Rantamäki

Lea: Det är nedanför Holiday

2008-07-31 @ 11:02:18
URL: http://www.klartduvagar.se
Postat av: Lea

Det var det jag fick för mig...till höger (vänster) om dig så är väl lägenheterna va??

2008-07-31 @ 22:59:17
URL: http://vamperilla.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0