Jomen jag är faktiskt över arton. Kolla här!

Nä jag har faktiskt inte visat leg en endaste gång idag, jag planerade att gå på bolaget men dagen till ära så har min tidsuppfattning varit ganska skev så jag missade öppettiden där med 45 minuter. Jag hade till och med rotat fram ett pass och knölat ner i väskan, jag har nämligen inget leg, inget giltigt iaf. Jag har inget körkort heller, eftersom jag är helkass på att köra bil vägrar vägverket att ge mig ett sådant. Nu är det iofs typ fem år sen jag prövade sist så det borde vara dags för ett nytt försök. Nån som vill ge mig lite pengar så att jag har råd? Hur som helst så spenderade jag säkert en halvtimme av gårkvällen med att leta efter mitt pass, till slut hittade jag ett av dem, "fel" pass men det visar på min ålder åtminstone så det får duga. Imorgon ska det användas, imorgon blir det både bolaget och nikotininköp.

Jag tror inte att ni fattar, ni som inte bor i en by med 1000 invånare, hur bisarrt det är att visa leg här. Nån enstaka gång när det har suttit nån finnig nylevererad säsongare i ica-kassan har de frågat om leg. Jag har sällan kunnat visa det utan istället varit tvungen att gå till nästa kassa där någon som vet vem jag är suttit. Jag har flera gånger bitit mig i tungan för att inte yttra frasen "vet inte du vem jag är?" För hur i helvete ska den personen kunna veta det? Han/hon har ju antagligen just landat på den här fjälltoppen. Dessutom hatar jag folk som säger sånt. Men ibland har det varit nära, man blir bortskämd med att vara igenkänd helt enkelt. Nu är det dags att jag vänjer mig, när jag nästa år bor nere i den stora farliga storstaden kommer ingen att veta vem jag är. Det är fan hur läskigt som helst!

Men för att återgå till ämnet, imorgon ska det styrkas ålder så det står härliga till! Det kommer att bli intressant. Jag återkommer med rapport.


/Rantamäki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0