Du är vad du äter - redovisningen

Det vart ovanligt enkelt detta uppdrag, mest pga att jag försov mig och inte han äta nåt på typ hela dagen.

 

Här kommer det iaf, jag har höftat lite på tiderna för när jag väl fick några sekunder över på jobbet prioriterade jag ätandet före skrivandet och klocktittandet.  

 

10.35 En kopp (2dl) earl grey-te med ekologisk lättmjölk

10.40 En cigg  detta tillsammans med te:t fick bli min frukost eftersom jag vaknade kl 10.20 istället för kl 8.30 som planerat

11.05 ½ liter vatten intogs småspringandes på vägen till jobbet

12.00 En banan (krav såklart) och en is-latte (enkel espresso, sockerlag, mjölk och is)

12.05 En cigg till  detta och punkten härovan fick bli min "andra frukost" på väg mellan butiken som jag öppnade och butiken som jag skulle jobba i dagen till ära

13.20 Bärry jordgubb (ja hur mycket är det i en sån, 2dl?)

15.00 En banan

17.30 En banan

18.15 En tredje cigg  här har jag precis fått stänga butiken för dagen och jag och chefan firade detta med lite nikotin

18.30 En fjärde..

11.30-18.00 6 portionssnusar (general mini), 5 sockerfria tuggummin och drygt 1 liter vatten jag har verkligen inte koll på exakta klockslag här, deal with it

19.40 Halstrad lax med potatisgratäng. Laxbiten var kanske 10x15 cm, utan skinn och ben. Potatisgratängen bestod av lika delar potatis och gratäng, hur mäter man mängden gratäng? Det var kanske en tredjedel av talriken? Tillbehör till detta var 4st minimörötter (vårprimörer?), 2st minimajs, 7st böngrejer och två klyftor röd lök (sparade löken till dig Kissis).

19.15-23.00 3 flaskor (33cl) heineken 5% och en sjujävlarns massa cigg  after work/middag/sommarkvällshäng på Dahlboms

23.30 En kopp (2dl) earl grey-te med ekologisk lättmjölk hemma igen

23.45 Ett glas (3dl) vatten

00.05 Ännu en cigg

00.05 En kopp (2dl) earl grey-te med ekologisk lättmjölk

00.30 Två knäckebrödsmackor (11,7x6cm) med smör och kaviar och en kopp (2dl) earl grey-te med ekologisk lättmjölk

01.00 En kopp (2dl) earl grey-te med ekologisk lättmjölk

01.30 En kopp (2dl) earl grey-te med ekologisk lättmjölk  ja jag dricker mycket te

01.30 Cigg 1st

 

Sen tror jag faktiskt att jag gick och la mig, jag vet att jag sov när lilla J ringde kl 02.16 i alla fall..

 

Alltså, det här var en bisarr dag, normalt så dröjer det inte över nio timmar innan jag får i mig ett ordentligt lagat mål mat men hela dagen vart ju som uppochner pga den där sura försovningen.

 

Och nä, det blev inga bilder på detta uppdrag. Vad fan skulle jag fota liksom? Min anteckningsbok?

 

 

 

Nu är jag väldigt nyfiken på vad Kissis tänker göra med denna information? Antagligen något plågsamt..

 

/Rantamäki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0