Dag två del två

Idag gjorde vi i princip samma saker som igår, jag jobbade och barnen satt på lagret och kollade på film. Fast jag tror inte att de tyckte det var lika kul idag, efter endast två timmar började de slåss därinne. Jaja, djungelns lag tänkte jag. Starkast vinner och det är ju lättare att hålla koll på bara en så jag lät dem hållas.

På vägen hem gick vi förbi kyrkan:

Tänkte skicka bilden till pojkarnas moster (den kristna) men jag hade inte hennes nr så jag sket i det.
Det är ju tanken som räknas iaf.


Sen sa jag åt dem att springa upp för backen, hela vägen hem, och de gjorde det!
Trodde att detta skulle trötta ut dem lite men icke.



Eftersom de fortfarande var pigga när vi kom hem så tyckte jag att det var en bra idé om de lekte lite i trapphuset istället för inne. Det var lungt och skönt.


Ettan slänger snus i taket. 
Passade på att fixa lite middag medan jag hade köket för mig själv. Pepparrökt lax, färskpotatis, ärt-bön-grejer och typ sås. (fast Ettans lax såg väldigt mycket ut som falukorv)


Sen kom pappa Matt Mustang och spionerade på mig igen, vi bänkade oss framför fotbollen.


I flera minuter säkert tyckte de att fotboll var spännande.


Sen lockade bollspel på hemmaplan mer. Kolla Ettans devileyes.




När pappan hade gått knackade jag dem i säng ganska snart och den här gången somnade båda typ direkt så nu hajar jag varför man bara trycker i ungar socker en dag i veckan. Tidigare har jag trott att det hade med ledarskap att göra, eller maktmissbruk eller nåt. Nu fattar jag.

Imorgon är sista dagen på uppdraget och då är jag ledig så jag tänkte släppa barnen lösa i skogen och se vad som händer.

Jag återkommer med resultatet.

Kommentarer
Postat av: Kissapan

Ni har ju bara haft det bra, jöh.

2008-06-30 @ 22:21:25
URL: http://klartduvagar.blogg.se/
Postat av: saran

randi, det det finns risk för att du skött uppdraget alldeles för bra. tänk om det blir återkommande???

2008-06-30 @ 22:31:16
Postat av: Kissapan

Tyvärr. Inget återkommande förekommer här.

2008-07-01 @ 00:03:44
URL: http://klartduvagar.blogg.se/
Postat av: Ranta

Sara: Jag misstänker att så snart som Kissapan och Matt har lyckats lära barnen av med att svära så kommer de dyka upp här igen. Vad än Kissis säger..

2008-07-01 @ 02:32:12
URL: http://klartduvagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0