Ignorans och nya uppdrag

Fan vad taskig jag har varit som inte ens har märkt att det har trillat in nya kommentarer. Nu har jag lite uppdrag att utföra iaf vilket jag ser fram emot med nån slags skräckblandad förtjusning.


Den första utmaningen som inkom var it-fritt dygn - 24h utan tv, radio, dator, mobil- och fast telefon. Jag är sjukt pepp på den här utmaningen, speciellt efter i söndags då min uppkoppling låg nere hela förmiddagen. Jag fick grym panik av detta vilket jag tar som ett tecken på att ett dygn utan datorn nog kan vara nyttigt. Tack för den utmaningen du namnlösa uppdragsgivare, den ska utföras, jag vet bara inte när än. Det blir lite svårt de dagar som jag jobbar.

Den andra utmaningen kom från PST-Hillevi och den utmaningen kan vi kalla för vänsterhäntas dag - en dag då händerna byter uppgifter, dvs allt som normalt utförs med högerhanden ska nu göras med vänster lirare. Detta känns lite enklare eftersom jag räknas om högerhänt men alltid har varit duktig på att använda båda händerna. Vissa krav ställs på denna dag; att öppna en konservburk, skriva en lapp på minst 20 ord samt ett öppet alternativ där ni andra får lämna förslag. Veronica har föreslagit enbart vänster hand på tangentbordet och kommer inget annat in så blir det så. Tack även för denna utmaning, jag har precis börjat på ett nytt jobb och vågar inte riktigt vara tokfumlig där första veckan men nästa lediga dag lovar jag ska vara vänsterhänt.


En väldans massa tack och fortsätt gäran lämna förslag, jag lovar (nästan) att utföra alla. Kan ni inte hjälpa mig att locka tillbaka Kissapan också? Utan henne är Klart du vågar inte det samma liksom.


/Rantamäki

Kommentarer
Postat av: Mary-Jane

Ja vart har Kissapan tagit vägen egentligen?? Trodde verkligen inte att hon skulle bli sån som bara slutade??=S

2008-09-25 @ 11:21:50
URL: http://vamperilla.bloggagratis.se
Postat av: Daniel S

Jag tycker du ska sminka dig enbart med vänstern.

Sen på nya jobbet om du träffar nån du inte känner ska du hälsa med vänstern också, och muttra nått om förtrycket mot vänsterhänta.

2008-09-27 @ 16:50:34
Postat av: Anonym

Vad med bara vänstern i duschen och på toaletten??

2008-10-04 @ 18:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0