Ny dag, nya uppdrag

Det är inte utan oro som jag nu skriver till er, småfolket.

Nu är dom två första  uppdragen avklarade, från och med nu är det allvar. Som ni förstod igår så var våra "lära-känna" uppdrag ett sätt för oss att få er och vår kommande fan-skara att krypa in under våra skinn och för oss att värma upp. Lite grann som en fotbollsmatch, eller pingis för den delen. Brännboll däremot är en farlig sport eftersom det sällan värms upp och oftast har man kanske druckit en  öl eller tre innan man börjar. Då finns det risk för sträckningar, men inte för mej och Rantamäki alltså.

Jag kommer att basunera ut Rantamäkis uppdrag efter tolv. Det är ett uppdrag som jag tror att hon kommer att uppskatta. Det handlar om planering, precision, uthållighet och sist, men inte minst tålamod.

Själv ska jag på Hela Havet Stormar, min oro är alltså dubbelbottnad. Dels kommer Rantamäki att ge mig två helt nya uppdrag att utföra under helgen, dels kommer jag i onda vänners lag åka på kryssning i ett dygn.

Den dumme jäveln som har kommit på den briljanta idén är 30-åringen själv, Ergün. Oj, oj säger jag. Det är det enda jag har att säga.

Nej, men nu ska jag inte se det negativa med bakfylla och ohyggliga uppdrag, utan tänka på hur roligt vi kommer att ha det?

/Kissapan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0