Mera redovisning från camp Ranta

Nu kommer ett långt ett, håll i er!



11.29 På väg till jobbet.



11.30 Inser att det har snöat på skutan i natt, tidig vinter?



11.35 Stannar på Barista och köper kaffe av Camilla.



11.49 Framme på jobbet, sätter mig och slappar lite.



12.12 Kissis tyckte ju att jag skulle äta lunch nån gång mellan 12 & 13, jag började jobba kl 12 så min chef höll inte med. Fuskade och tog en banan.




12.18 Här är mitt jobb. Eller föredetta jobb egentligen, jag arbetslös nuförtiden men gör lite gästspel så att de inte saknar mig för mycket.



12.32 Springer på banken och utför lite bankiga bankärenden.



12.49 Inser att Mariell inte har särskillt många punkter på sin "to do-lista" så jag fyller på den lite åt henne.



12.54 Påbörjar operation röjning i garaget. Notera hållningen, den är jag stolt över.



13.45 Jag och Mariell tar lunch, på väg genom parken trampar jag i hundbajs. Det var uppskattat, dagen kändes som fulländad efter detta.



14.16 Lunch på lok&latte (som egentligen har bytt namn men det skiter vi i). Mariell är väldigt social, desvärre inte mot mig.



14.22 Jag åt nudlar, sallad, kyckling och en massa annat. Sparade löken till Kissapan.



17.11 Jobbar ett tag till, efter ett par timmar har vi fått till en imponerande skräphög utanför garaget. Den ligger kvar om nån är intresserad.



17.24 Får skjuts hem av Merry.



17.35 Har fått kärleksbrev från facket och böker från bokus.



17.55 Jag och Storsa beger oss ut i skogen. Hittade en fin koja, bra att ha om man skulle råka bli hemlös.



17.56 Det fanns toalett och allt!



17.57 Försökte använda mig av kamerans självutlösare för att ta en bild på både mig och Storsa. Hann inte riktigt som ni ser..



18.06 Kom fram till ett vägskäl. Åt det här hållet var stigen en så kallad "naturstig".



18.07 Åt andra hållet var det en vanlig stig. En så kallad "onaturstig". Vi valde stig nummer 2.



18.09 Nytt försök med självutlösaren.



18.18 Stannade och beundrade utsikten lite.



19.24 På vägen hem smet jag in på konsum för att handla. Tur att jag hade kommit ihåg att skriva en inköpslista!

 


Sen bar det av hemåt för middag och fotboll och typ där är jag nu. Levererar dessa bilder när dagen är slut.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Randi! Ett perfekt uppdrag att ge till Katrin: att följa med lillasyster till kyrkan på gudstjänst/möte. Yeah! -J

2008-06-27 @ 00:47:16
URL: http://timesonfire.blogspot.com
Postat av: Rantamäki

Johanna: Det finns en chans att jag redan har tänkt på det. Fast med en twist såklart.. De som lever får se.

2008-06-27 @ 01:48:25
URL: http://klartduvagar.blogg.se/
Postat av: Kissapan

Jag skulle kunna tänka mig (om man ändå får vara med att påverka sina uppdrag) att Johanna skulle kunna hitta nån slags kyrka och så tar vi med Marianne som gästuppdragare i LONDON. Lite värre, lite roligare. Ta med det i tankarna Rantamäki.

2008-06-27 @ 11:03:45
URL: http://klartduvagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0