Andra redovisningen, klockan 10.39

Min dag efter uppvaknandet ser ut så här:


Frukost: Te med citron, apelsinjuice med linfrö, kaffe med mjölk, fil med solrosfrö, russin, linfrö och dinkelmüsli, hårdbröd med leverpastej och rödbetor. Och ja, så här ser det ut varje morgon, förutom när jag är bakis.



Sen bäddar jag inte sängen. Konstaterar bara att det behövs.




Farfar kommer med kläder till oss. På alla tröjor står det Wargentinskolan, tydligen får inte skolan heta skola numer utan bara Wargentin. Detta är för att få bort rivaliteten mellan Wargentin och Palmqrantz, eller det var det jag görde av förklaringen. Ranta! Kommer du ihåg när vi gick på Wargen och anordnade knivslagsmål för att eliminera dom där estettöntarna på PC. Det var tider det.




Sen borstade jag tänderna och upptäckte något ohyggligt:




Åtgärdade det: (det är lag på att ha på sig gummihandskar vid all sorts husligaktivitet som innehåller vatten)



Nu är klockan 10.52. En rafflande dag hittils. Vilken jävla tur att detta bara är uppvärminingsuppdragen, annars skulle vi aldrig få några läsare. Vem vill veta vad en gammal kärring och en datorberoende TV-slacker gör om dagarna?

/Kissapan

Kommentarer
Postat av: Julia

Fan vad fina ni är. Men uppdragen har hittills varit lite mesiga.

Här kommer något för er att gemensamt ta tag i:



Ålrajt, Ranta ska baka en LÖKPAJ och Kissapan ska äta upp den.

Videobevis avkrävs.



Rimligt. Helt klart rimligt.

2008-06-26 @ 11:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0