Kändisspotting

Min favoritsport är kändisspotting. Jag är nästan lite avundsjuk på SM-guldmedaljören Preggot, eftersom hon jobbar på ett ställe där det enda man kan göra är att "kändis-spotta" (ordet kändisspotta är ett exempel på när försvenskning av engelska ord inte fungerar så bra).

Här är min lista för helgen:

1. Den första vi ser är den gamla legenden Johan Johansson. KurtSunesMedBerit, eller KukenStårMellanBenen heter den fina gruppen han var med i. En röd basketsko och en svart hade han på sig, och en utväxt på fresyren, ljust inne vid hårbotten och svart resten, han är inte så fashion.

2. Killen med det stora håret i gruppen som sjunger "Mina Hundar". Fast han hade rakat av sig håret.

3. Peter Plumky, eller vad han heter. Den leksakstokige mannen i Antikrundan. Han hade däremot ett stort hår.

4. Eagle-Eye Cherry. Fast egentligen räknas inte han, för det var inte jag som upptäckte honom. Det var Snakeheart och Matt Mustang, jag hann bara se ryggen. Fast han hade cykelhjälm eftersom han cyklade, en av de farligaste sakerna man kan göra i Sthml city.

5. Henrik De la Cour, sångare i bandet Yvonne som lades ner för ett par år sedan. Han gick på kryckor, beundransvärt eftersom han också var på Brus, och konserten var 3 timmar lång och han hade ståplats, precis som vi.

Beat that.

/Kissapan


Kommentarer
Postat av: Julia a.k.a. Preggot

Ålrajt, här kommer mina kändisspottingar för dagen:



Jacob Wikmark, reporter Packat & Klart.



Vi samåkte till jobbet i morse... fler har det inte hunnit bli idag, fast klockan är ju bara 08:10 än så länge.



Kan dock tillägga att jag är kompis med cirkuskungen Henry Bronett på Facebook. Och det var HAN som addade mig. Stort.

2008-07-10 @ 08:12:01
Postat av: Kristina

Min kära sambo är mycket nöjd över Gatufesten förra helgen. Han fick E.M.D på bild...3 olika, vet inte om jag kan står för att jag är med på ett. E-type var inte lika vänlig eller ska jag säga hans manager. Det hade ju varit så fint.

2008-07-10 @ 08:47:41
Postat av: Kissapan

Kristina: EMD är stort, riktigt stort.



Julia: 1. det glls inte fö du jobbar ju bara med kändisar. 2. Jakob Wikmark, är det inte han som är kort och kristen?



En viktig regel för kändisspotting: man ska inte prata med kändisarna, bara iaktta, som en stalker, fast man skippar det där med att följa efter.

2008-07-10 @ 10:01:48
URL: http://klartduvagar.blogg.se/
Postat av: Daniel

Fan, kändisspotta är svårt i vilhelmina. Har man tur får man en skymt av Sandra Dahlberg, eller Linda Isacsson. Men denna vecka blev dock resultatlös.

2008-07-10 @ 13:50:14
Postat av: Kissapan

Daniel: Alla byhålor har väl nånslags frubytar dagar? Då kanske du skulle kunna spotta Brolle eller Lasse Stefanz eller liknande?

2008-07-10 @ 14:26:31
URL: http://klartduvagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0