Grillafton i goda vänners lag

Igår var det alltså grillafton hos familjen Kissapa. Jobbigt nog var det en sån bjudning där man skulle ta med sig egen mat, snacka om att förlora hela poängen med att bli bjuden på middag! Jag tog med mig färdiga köttbullar och en fryspizza.

 

Kissis gjorde ett par någorlunda tappra försök till att få en snusfylla men jag tycker nog inte att hon uppnådde önskat resultat. Tyvärr.

 

Jag fick mitt straff för ”dåligt men ej misslyckat försök till kuknästornuppdraget”, jag fick gå hela kvällen med händerna ihoplåsta med handklovar. Det kändes lite sådär faktiskt. Jag fick dessutom ett nytt uppdrag, sms-roulett. Detta uppdrag tänkte jag redovisa i ett eget inlägg om ca en timme. Då har det nämligen gått 24h så att jag får höra av mig till de drabbade stackars pojkarna.

 

Vart Kissapan är vet jag inte riktigt. Jag misstänker starkt att hon har flytt landet, varför är lite oklart. Så illa var väl inte gårkvällen?

Jag har ett grymt uppdrag åt henne men jag måste ju hitta snärtan i fråga först. Dessutom har ju hon ett uppdrag att redovisa!

Jaja det löser sig.

 

Lite jobbigt var det allt med handklovarna..

 

 

Mina köttbullar fick dela spett med tomat och svampinjoner.

 

 

Kissis försöker baka sin första prilla.

 

 

Sen slängdes jag ner i Fritzlkällaren.

 

 

Kissis filmade stolt sin son som hade lärt sig "trick" av tanta Ranta.

 

 

Sen åkte vi in till Åre, i bilen uppstod ett problem med säkerhetsbältet och handklovarna.

 

Fler bilder finns men jag orkar inte ladda upp nå mer, men som sagt, jag redovisar mitt senaste uppdrag lite senare ikväll. Kissapan redovisar sitt uppdrag när vi hittar igen henne. Vi har ju även ett gästuppdrag att redovisa, det kommer. Ha tålamod.

 

/Rantamäki

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0