Uppdragstävling

Ni som läser är ju helt fantastiska ibland:

 

Patrik kom med ett fantastiskt förslag: En uppdragsävling! 


Sara tyckte att det lät som en bra idé och eftersom jag då har (minst) två som tävlar så kör vi tycker jag.

 

Jag har lite ont om fantasi just nu men som tur var så hittade jag en fantastiskt bra bok på mitt före detta jobb, jobbet som inte finns mer. Eftersom jobbet inte finns mer så sa min före detta chef att jag fick ta hand om boken tills vidare. Boken heter uppdraget och är helt smockfull med uppdrag.

Passande va? Jag hade glömt bort den boken, den är skitgammal men när den var ny så tog vi ett ex som vi i personalen tänkte ge varandra uppdrag ifrån. Sen glömde vi bort det. Nu när jag hittade boken tänkte jag att den skulle bli perfekt att ha de dagar som jag och Kissapan led av dålig fantasi. Som idag alltså.

 

 

Jag tänkte att jag ger er fem uppdragsalternativ att välja mellan. Den som först utför och redovisar ett uppdrag får som pris ge mig ett uppdrag. Eller nä, jag ändrar mig nog, alla som utför och redovisar ett uppdrag vinner samma pris men jag genomför era uppdrag i samma ordning som ni redovisat, ok?

 

 

Så länge ni följer reglerna så är jag på.

 

 

 

 

Här är de uppdrag ni har att välja mellan:

 

Uppdrag bio

Gå ensam på bio. Se filmen som går i salong 2.

 


Uppdrag PST

Idag får du bara äta saker som börjar på P, S och T.

 

 

Uppdrag mustasch

Använd en lösmustsch (alternativt en ditmålad) under lunchen.

 

 

Uppdrag smygarn

Följ efter en okänd person och spana på vad denne gör och vart hon/han går under minst en timme.

 

 

Uppdrag Stina

Få tio främlingar att hoppa framför kameran när du tar kort på dem.

 

 

Ok, nu kör vi. Klart ni vågar!

/Rantamäki

 


Kommentarer
Postat av: Patrik

Vad kul att min ide uppskattades! Den boken har ju jag också liggandes nånstans härhemma, jag hade också helt glömt den. i söndags gjorde jag faktiskt uppdrag PST, jag åt pizza. och snus. men jag har ju såklart inget foto eller film på detta. jag får göra om det. jag blir sjukt sugen på att göra smygarn nu, men jag tror jag måste vänta tills det är ljust. det kan va dumt att smyga bakom folk när det är mörkt ute, och dessutom tror jag att blixten på min kamera skulle avslöja mig ganska snabbt. men snart är det ljust igen.. lösmustachen känns rätt meningslös då vi alltid äter lunch ensamma på jobbet. I will redovisa så småningom.

2008-08-26 @ 20:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0