Lek

Det är intressant med barn och deras lekar. Själv lekte jag med Barbie och My Little Pony fram tills jag blev 10. Iochförsig så kunde jag drista mig till att mima till Trance Dance eller Jogotthlock.

Ettan och Tvåan har nu på två år gått från att bara prata, leka, vara Turtles till att bara prata, leka vara Star Wars. Igår hände något världsomvälvande, dom bytte till Indidijanadijones. Från klockan 16:10 igår till nu har det bara pratats Indidijanadijones.

Hierarkin har alltid varit klar. När det var Turtles som gällde var Ettan ledaren, Leonardo. Tvåan pendlade mellan den putslustige Michelangelo och den rebelliske men buttre Raphael.
Under Star Wars-eran var Ettan så klart Luke Skywalker, medans Tvåan nöjde sig glatt med att antingen vara Hans Olof eller Chewbacca.

Och nu? Ettan är Indidijanadijones med piska och allt. Tvåan den lille mörke medhjälparen som han har med sig utrustad med en spade som vapen.

Oj, nu måste jag gå, Indidijanadijones håller visst på att dö. Han blev träffad av en giftpil, berättar hans bror med ett leende för mig. Dessutom är Kissapan tydligen deras fiende.

/Kissapan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0